0

Kristi himmelfärdsdagen

Vilken dag! Världens största familj drog iväg på äventyr. 50 % av medlemmarna tog sig fram cykelledes, 50 % använde vår nyaste älskling, VAGNEN. Åh, vagnen! Jag skulle kunna använda ett helt blogginlägg bara om VAGNEN, men jag ska inte tråka ut er. Framme vid destinationen lärde sig tvillingarna att äta sand, storpojkarna lekte som galningar, jag fotograferade mitt absoluta favoritvårtecken (blommande körsbärsträd), Ingenjören gjorde just ingenting speciellt. Sedan beställde vi leveransmat, åt finsockerkaka bakad på Stevia av hänsyn till Lillebrors diabetes och tillslut drog vi oss hemåt igen i det stilla sommarregnet. Det åskade, det doftade varm asfalt och pollen och det var bara helt magiskt. Förutom att tvilling E INTE ville åka vagn, så henne bar jag på en arm i tre kilometer. Men det var så värt det!
Sen gick jag till affären för att köpa hockeyfolköl och upptäckte till min fötjusning en läskedryck med mitt namn på.
Fram för ledighet med finväder oftare. Det röstar jag på.

Kommentera här: