0

Kalsongpojken 2 och lite sommaraktiviteter.

Min duktiga lille kille. Mindre än en vecka tog det, sedan var han helt blöjfri. Även nattetid. Och den utlovade mutan borde han ha fått för länge sedan som belöning för det strålande arbetet. Men den dyker aldrig upp. Jag beställde den för länge sedan och den har fortfarande inte kommit. Jag är upprörd.
 
Här i Staden har vi haft sommar den senaste veckan så vi har hängt utomhus en hel del.
Ni kan inte ana hur smaskens det är med fjolårsgräs, murkna löv, gamla pinnar och maskrosor. Och sand såklart. De förra ägarna till huset lämnade två pallkragar på baksidan av huset, en med grus i (?) (till vad undrar jag i mitt stilla sinne) och en med sand (?) (till vad, undrar jag även här).
Den med sand har ändå fyllt ett visst syfte. Lillebror har grävt, dumpat, vältat och grävt igen. Han hänger där en hel del.
Och igår tänkte jag att jag sätter tvillingarna däri. Med tanke på hur populärt det var sist de fick prov(smak)a en sandlåda.
 
Och det var då jag också upptäckte varför katten Doris kattlåda aldrig behöver rensas längre.

Kommentera här: