1

Hemmafix

Jag har ett hus med visst renoveringsbehov. Dessutom är jag rätt inredningsintresserad (vem är INTE det i dag? Alla verkar renovera och inreda för miljarder hela tiden).
Jag måste erkänna att jag inte har DET när det gäller inredning. Alltså känsla för hur saker passar ihop, vad som är snyggt i vilket rum, vilka färger man ska välja, gardiner och mattor som funkar, men jag har intresset. 
Tyvärr bor vi inte i en sekelskiftesvilla, de är ju ändå lättare att inreda rent stilmässigt. Shabby chick (stavas det så?) liksom. Den stilen skulle inte funka hemma hos oss. Vi har en typisk brunt tegel-villa från 70- talet. Vilken stil ska man inreda den i? Jag är lite fed-up på retro.
Retro kan vara snyggt, men inte här, och inte med mig som inredare.
 
Nu ska vi snart göra om köket. Flytta lite väggar, fixa en köksö, flytta matplatsen, lacka befintliga skåpluckor, nya handtag. Budgetrenovera. Byta ut vitvaror och kakel. Men inte slita ut hela köket. Det är onödigt, det har en bra stomme. Vi ska bara förbättra.
 
Stilen är vi inte helt överens om ännu. Men jag har hittat THE STOLAR. Stolarna som jag vill ha. Och även Ingenjören. 
Först var jag inne på lilla Åland, eller kanske No 14.
Lilla Åland= passar bra i sekelskifte. Och dyra.
No 14= snygga och inga men.
Eller jo: men de kanske inte passar här.
 
Så var jag inne på en auktionssite och hittade vad vi vill ha precis.
Som funkar med den tänkta stilen. Tror jag.
Så jag har lagt ett bud och om 45 minuter får jag veta om de blir våra.
Jag vill ha dem så mycket att det gör ont.
 
 

Kommentarer:

1 Etta:

skriven

Shit, vad snygga!

Svar: Jag vet! Jag har stor sorg
Velig

Kommentera här: