0

Dagens blunder (och gårdagens)

Ibland gör man så jävla dumma saker så att man aldrig slutar skämmas och knappt kan leva med sig själv.
Sådant gör jag rätt ofta.
Till exempel idag.
 
Bakgrund: När vi väntade Lillebror köpte vi en fin syskonvagn begagnad av en bekant. Vi var verkligen supernöjda med den, men eftersom vi inte skulle ha fler barn sålde vi den (för en spottstyver) när Storebror inte fick plats i den längre.
Sedan fick vi besked om tvillingar och ångrade bittert att vi sålt favvovagnen, men letade länge efter en likadan i fint skick. Vi hittade en och allt var frid och fröjd.
Tills dess att vi skulle visningsstäda och Ingengören fick lite bråttom att flytta ut diverse tunga möbler innan bärhjälp fanns tillhands. Då använde han älskvagnen som bärhjälp varpå chassit trycktes ihop och blev obrukbart.
Jag köpte då lite hastigt och lustig en begagnad tvillingvagn av annat märke för att ha något till tvillingarna öht. Den har väl fyllt sitt syfte, men det är ju inte någon ideal vagn. Alls faktiskt.
Älskvagnen har stått i garaget. Jag har inte riktigt haft hjärta att göra mig av med den. I princip ny, men ändå så förstörd.
Så igår fick jag nog.
Jag baxade in älskvagnen i bilen och åkte till återvinningen. Med sorg i hjärtat släppte jag ned den i containern för metall.
Jävla skit.
Och så ikväll kom det ut en Blocketannons på en älskvagn för 900 kr. 
Jag kunde inte annat än ringa. Jag åkte dit efter mörkrets inbrott, hittade ett par mindre defekter på handtagsskumgummit, men det väsentligaste fungerade. Så jag langade upp pengarna, tog vagnen och åkte hem. Till mitt upplysta garage.
Fy fan säger jag. Det finns inte en chans att mina finbebisar ska få åka i den farkosten. Skitig och sååå sliten. Men chassit är fint och helt.
 
Och vet ni vad det värsta är? Den nyslängda vagnens nästan nya, fina klädsel hade jag ju såklart kunnat använda på detta chassi.
Varför tänkte jag inte på det igår? Varför? Varför?
Error.
Nu har jag bestämt mig för att köpa en helt ny älskvagn. Som ingen annan haft.
Ingenjören tycker jag är knäpp. 
Hur viktig kan en vagn vara liksom, tycker han.
Ja du Ingenjören. Den kan vara i princip hur viktig som helst. 
 

Kommentera här: