1

Trevnad

Idag hände något mycket trevligt. Vi åkte till Hufvudstaden och deltog i en tvillingträff. Så sent som igår hade jag avbokat dejten med träffens upphovskvinna, pga av utlovandet av hällregn och åska.
Men imorse visade det sig att SMHI återigen missat lite i sina prognoser, och det kanske till och med skulle bli sol.
 
Vi packade in oss i jättebilen och for iväg. 
Precis när vi kom till Hufvudstaden började det ösregna. 
Men på tvillingträffsplatsen, några kilometer därifrån, var det faktiskt typ sol. Och ganska mycket blåst.
 
Det kryllade av små gulliga tvillingar och föräldrar. Fina gravidtvillingmagar med tillhörande ganska nervösa föräldrar, luttrade fyrbarnsföräldrar och fina tvåbarnsföräldrar.
Det var så avslappnat och okonstlat.
Ingenjören sade efteråt att det var den trevligaste föräldraträffen han varit på (och vi har varit på många).
 
Ja, det var även lyckat för storbarnen, som lekte ihjäl sig på lekplatsen.
 
Det regnade lite, blåste rätt mycket, solen stekte, molnen tornade upp sig. Ja, vädret var minst sagt schizofrent.
Men vi pratade, höll reda på egna och andras barn, fikade och ja, umgicks.
 
Bra dag!
Och jättetrötta barn som kom hem, åt och somnade. Så nu, för första gången sedan tvillingarna föddes, ska vi titta på en film. 
Det är helt sjukt. Klockan är inte ens nio, alla kiddos sover och vi ska titta på film. Jag undrar om jag kan skrapa ihop ett glas vin. Det vore ju höjden av lyx.

Kommentarer:

1 Erika:

skriven

Så otroligt himla jätteroligt att ni kom! Sån skön och chillaxad familj att jag blev lite småtokig i er alla faktiskt. Jag hoppas verkligen att du 1. skrapade ihop lite vin för det skulle varit awesome slut på en fabby dag och 2. att vi verkligen ses i Hummelviken rätt snart. Det skulle vara så fint.

Svar: Snart it is! Säg en dag ni är där och kan. Vi är überflexibla! Jag hittade en minimal skvätt vin och den var solvarm, men den fick duga ändå.
Velig

Kommentera här: