3

Det här med städning

Det fanns en tid då bästa sömnmedlet, för tvillingarna alltså, var ljudet av en dammsugare. Jag satte tjejerna i varsin babysitter och dammsög. Som jag dammsög. Lääänge, varje dag. Sedan tyckte de att de var otroligt festligt att beskåda mitt golvskurande också. Vi hade det så rent och fint.
Då.
Sedan hände något.
Plötsligt är dammsugaren (och även nödlösningsergorapidon) värsta snabeldraken och de flyr i skrikande panik när de ser den.
Vilket resulterar i att vi nu bor i smuts och misär.
Dammtussarna (haha, tussar? Snarare moln) tar över, det ligger säkert ingredienser till en trerätters under matbordet, fötterna fastnar i något klet var man än går och tjejernas byxknän är brunsvarta efter en helt vanlig kryptur över vardagsrumsgolvet.
VI MÅSTE STÄDA.
Om inte annat för att min kompanjon med fru kommer hit på middag på tordag.
Men hur göra?
Tips mottages tacksamt.
Att någon av oss skulle åka iväg med twinsen medan den andra dammsuger, ja det skulle ju funka. Men när?
När storbarnen kommer hem från dagis går allt i ett liksom. Laga mat, plocka bort mat, diska. Sedan är klockan läggdags för twinsen och storbarnen.
Och att dammsuga när de somnat= går ej. Har provat säkert hundra gånger. De är för lättväckta.

Status quo
Jag har hellre sovande barn än ett städat hus.
Jag hoppas kompanjonen har överseende.
Och att tvillingarna övervinner snabeldrakefobin snart.

Kommentarer:

1 Erika:

skriven

Hur ställer ni er till att köpa en storstädning till exempel? Vi har hjälp med just städning en till två gånger i månaden och lordilord vad det har ökat livskvalitén. Med tanke på att vi inte känner att vi hinner städa (så där på riktigt med svabb och hela den baletten) så kan jag bara tänka mig hur ni inte eller gör det.

Svar: Tanken har slagit mig kanske en miljard gånger! Så jag ska nog ta och fixa. Måste bara göra research efter ett bra företag. (läs:det kommer inte att bli snart iaf).
Velig

2 Anna:

skriven

Hörselkåpor! Var vår räddning när våra små vara rädda för snabeldraken. Fick de då, med dessa på, hjälpa till och dammsuga så var allt frid och fröjd!

Svar: Åh, bra idé. En annan bra grej jag kom på var att förpassa hela familjen ned i källaren (vi har ett lekrum där). Då hann jag dammsuga på en timme och alla barn och bebisar var lyckliga och lektrötta när de kom upp igen. Ingenjören var väl däremot mindre road...
Velig

3 Pop-Sara:

skriven

Kolla Blocket efter en robotdammsugare! De kommer inte åt i hörn, men är ganska tysta och är jättebra på att suga upp ludd och grus mitt på golv åtminstone. Men är lite dyra om man köper ny.

Svar: Hahaha, som jag har önskat mig en sådan! Ingenjören tror inte på att de fungerar. Jag tror! Hittade just en på Blocket för 700 kr. Ska bara övertyga min make.
Velig

Kommentera här: