1

Ränder

Idag åkte till mysiga Hummelviken och hälsade på Erika, Ulf och fintvillingarna Greta och Olof.
Greta och Olof är två veckor äldre än våra tvillingar.
Erika hade lovat att vinka idylliskt när vi anlände, vilket hon gjorde med den äran.
Vädrets makter var inte riktigt med oss, men vi var ändå utomhus hela tiden och Olof och Greta lärde A att äta grus.
Som de vana och organiserade fyrabarnsföräldrar vi är hade vi glömt både barnvagn och barnmat.
Men det gjorde ju ingenting eftersom Erika och Ulf hade en mindre lanthandel i sitt skafferi och säkert 10 olika barnmatsburksrätter att välja mellan.

De vuxna utfodrades också och vi drack vin mitt på dagen (!). Maten var delikat, grillad kyckling och bacon, sötpotatispuré och en sallad med mycket koriander i.

Det var så himla trevligt!
Dessvärre ringde min telefon hela tiden (så går det när man jobbar bortifrån), så jag missade mycket. Väsentlig information.
Vi känner nämligen inte Erika och Ulf alls egentligen. Och jag hade en miljard frågor som jag inte hann med idag. Nästa gång vi träffas ska jag stänga av min telefon och hänge mig.
De är så väldigt trevliga och genuina personer, verkar det som. Såna man vill hänga med liksom. Avslappnade och naturliga.
Och som sagt: tvillingföräldrar. Bara en sådan sak.

Fram för spontana påhälsningar! Så himla bra! Att lära känna nya människor. Det är livets grädde.

En annan lustig sak, som jag nästan lyckades fånga på bild, var att alla utom Ingenjören hade randiga tröjor på sig.
Erika och jag hade dessutom nästan identiska outfits.

Nu ska jag vårda mina stämband (rösten är helt försvunnen och jag ska hålla ett viktigt möte i morgon) med hjälp av en liten men naggande god Whiskey.
Tänk vad härligt det är att vara vuxen! Då får man göra sånt liksom! Även fast det är arbetsdag i morgon.

Dagens bild föreställer A, som blev helt till sig över en hink med målarfärg. Som hon satt, stod, studsade, bankade, sjöng för och pratade med hinken. Jag tror hon älskar hinken.

Kommentarer:

1 Erika:

skriven

Åååh! Det var så himla trevligt att ha er hos oss. Och jag noterade också detta mycket komiska i att vi alla hade randigt på oss. Det kommer mycket snart att high lightas i ett inlägg hos mig. Jag längtar till nästa gång vi ses!

Kommentera här: