1

Lurad!

Jag som trodde att jag hade klarat mig. Immunitet liksom. Den enda i familjen som varken drabbats av kräks, bajs, illamående eller feber. En och en halv vecka av minutiös handhygien och spritande av ytor.
- Ni smittar väl inte? frågade Ingenjörens mamma nervöst innan vi åkte dit och hängde en hel dag igår.
- Nääärå, sista bajsincidenten från Lillebror var för mer än 48 timmar sedan. Det är lugnt.

23.30 kom febern rasande. En halvtimme senare det förlamande illamåendet och magsmärtorna.

Låt mig säga såhär: Jag är den enda i familjen som drabbats av kräks, bajs, illamående och feber samtidigt.

Så nu ligger jag här. Helt lamslagen.
Ingenjören tampas med de fyra RASTLÖSA barnen uppe på övervåningen.
Ingenjörens mamma är inte så tacksam.

Hulk

Kommentarer:

1 a-s:

skriven

Så tråkigt! Och jag som hade tänkt mig en tur till förorten i veckan. Kanske veckan efter?

Svar: Gärna!
Velig

Kommentera här: