0

Lägesrapport

Jag har slarvat bort laddningkabeln till datorn. Eller jag vet ju var den är. Jag har glömt den på jobbet. Men eftersom vi fortfarande kuskar runt i en förliten bil så har jag inte haft möjlighet att åka och hämta den. Och ingen på jobbet är speciellt sugen på att åka sjuochenhalvmil för att lämna en sladd. Inte ens chefens.
Och eftersom jag är föräldraledig är jag inte på jobbet så ofta. Jag sköter mycket av mitt jobb via datorn. Ju.
Och det går inte nu.
Det gör mig en aning funktionshindrad på ett alldeles väldigt irriterande sätt.
Och jag får skämta om funktionshindrade eftersom jag har ett funktionshindrat barn själv.

Och utan dator blir det heller inte så mycket bloggande, eftersom det är rätt drygt att blogga med mobilen.
Men nu kunde jag inte hålla er på halster längre.

1. Köpte vi bilen?
Oh yes. Men vi får den inte förrän på tisdag.
Den är enorm. Men det är vår familj också. Så vi lär inte kunna ha något mindre. Det är en Ford Transit. Med förhöjt tak. 230 cm hög för att vara exakt. 5 meter lång.

2. Vad händer med Rucklet?
Jo, i förrgår ringde byggledaren och sade att i morgon ska ni ha valt tapeter, kakel och klinker.
Hallå!
Vaddå välja på så kort tid?

Ingenjören och jag har helt olika smak och helt olika föreställning om hur Rucklet ska se ut.
Jag vill att det ska osa sommarstuga. Vitmålad panel, Duros tapetkollektion Gammelsvensk, vitsåpade furugolv och vitt höganäskakel.
Ingenjören vill att det ska se ut som en modern våning i stan. Svart och vitt. Surrealistiska mönster.
Kulturkrock.
Och sådant kan man ju inte lösa på en kväll.
Så det blev dyngkompromiss.
Båda är halvnöjda. Eller halvonöjda snarare.
Jaja, det går ju att tapetsera om.

3. Tvillingarna, hur går det med dom? Jorå. Vi har pärsat oss igenom två sjukdomsperioder till. Tvillingar tenderar ju att bli sjuka ungefär samtidigt. Och det är sjukt jobbigt.
Men tur att det går över.
De är 7.5 månader och sover väldigt oroligt just nu. Börjat nattäta jätteofta igen. Tillväxt- och utvecklingsfas, hoppas jag. Hoppas det också går över fort. Jag är TRÖTT.

Nu har vi så smått börjat renovera huset vi bor i också. Man får ju inte bli sysslolös liksom.

Jag åkte tåg ned till Östergötland och drack fulgroggar som på den gamla goda tiden. Jag passade även på att utföra konststycket att sminka mig på tåget (obs att jag nästan aldrig använder smink och är helt ute och cyklar när det gäller foundation, mineralpuder, miracle lash 1000 thickness mascara och allt vad det nu heter) och dricka smygöl på detsamma. Som en riktig tonåring.

Vi åkte till Öregrund i helgen och mötte våren.

I helgen ska jag pimpa altanen hemma, för den är verkligen deppig just nu.

Det var det om hur det är just nu.


Kommentera här: