0

Nu är sommaren slut

Ja, det har den ju varit ett tag. Eller i alla fall semestern. Det har varit en händelserik sommar. Jag vet inte riktigt var jag ska börja någonstans, så jag tar det nog inte i kronologisk ordning.
 
Att ha "semester" med fyra barn kan ju aldrig kallas semester i dess rätta bemärkelse. Inte en enda sovmorgon, lugn dag på stranden, vuxenhäng i lusthuset på kvällen med ett glas vin, hel natts sömn, stund i harmoni. Inte.
 
Däremot kaos, rastlösa barn, arga barn, morgonpigga barn, skrikande barn, sockerstinna galna barn, utmattade föräldrar, trötta föräldrar, tålamodsprövade föräldrar.
 
Men det har faktisk varit en mycket bra sommar, trots allt, mycket kanske tack vare vädret. Men också för att vi varit tvungna att hitta på en massa saker. Som vi kanske inte skulle ha gjort om vi inte hade haft barn.
Till exempel åkte vi och campade. Det är verkligen att rekommendera! Fast inte i den formen vi gjorde det, sex personer i en husbil, avsedd för två. 
 
Nästa gång väljer vi nog något större.
 
Nu måste jag gå och måla lite i vår blivande tvättstuga (ja, vi renoverar den. Det är inte att rekommendera om man inte har två tvättstugor, eftersom sex personer producerar ca två sopsäckar tvätt på en vecka.) Den kommer bli klatchig, som min bildlärare på högstadiet skulle ha sagt. Färgstark med andra ord. Bilder kommer. Nu: bilder på sommaren!
 
 
 

Kommentera här: