0

Sovrum, V.I.P och lite jobbångest

Vi fick tummen ur idag och började fixa lite med det som ska bli vårat sovrum i Rucklet. Sedan förvärvet 2008 har rummet använts som förråd. Vi har kallat det "biblioteket".
Bilderna gör verkligen rummet rättvisa. Det är så fruktansvärt. Men det kommer bli kalas! Vänta bara.

Nyss ringde min kollega. Hon berättade att det just i morgon, på min första riktiga arbetsdag på över ett år, kommer storfinsuperbesök. V.I.P
Och det hade ju jag verkligen INTE räknat med, eftersom jag har lämnat alla fancy kläder och smink hemma. Jag har ju knappt ens en rakhyvel här.
Så nu, för första gången sedan, ja säkert 2007, har jag söndagsångest.
Kan jag åka till jobbet i sunkiga mysbrallor och rosa fejkfoppas? Jag kanske kan piffa till det hela med en målarfärgfläckig tisha.
Varför förställa sig liksom?

Kommentera här: