0

Politik

Politik är något som verkligen engagerar mig.
Men det ska jag inte trötta ut er med. 
Däremot är jag tacksam för att jag bor i en del av landet där stödet för SD är förhållandevis litet, 6 %. (Även om den siffran också är ALLDELES för hög). 

Till skillnad från den del av landet där Rucklet ligger, där stödet för SD är närmare 18 %.

Just idag, såhär dagen efter valet, känner jag att jag måste bli politiskt aktiv. Att ta strid. Och så vidare.
Men jag har inte tid.
Jag har inte tid.

Men sen, efter småbarnstiden, då är det upp till kamp!
Mot rasism! 
För allas lika värde och mänskliga rättigheter!

Och nu till något helt annat.

Vi har blivit med katt. En till alltså.
Han heter Svullo och kommer flytta hem till oss i slutet av oktober.
Doris kommer att jubla. 







Kommentera här: