1

Mitt jobb

Ni kanske undrar vad jag do for a living? Låt mig berätta! 
Jag äger och driver två vårdhem. Eller boenden som det också kallas. På det ena bor det personer med psykisk funktionsnedsättning. Till exempel schizofreni. 
På det andra, där jag är mest, har vi korttidsboende för personer med tillfälligt ökat behov av vård eller omsorg. Det kan både handla om psykiska och fysiska nedsättningar.
Jag älskar mitt jobb.
Det finns faktiskt ingenting i hela världen som jag hellre skulle vilja göra. 

Jo, det finns det visst. 
Om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag vilja hjälpa, helt ideellt, de papperslösa flyktingarna.
Och andra utsatta grupper i samhället.
Med vänlig hälsning,
Den barmhärtige samariten 

Här jobbar jag.




Kommentarer:

1 JoHo:

skriven

Jag blir glad ända in i magen av att läsa! Så fantastiskt att verkligen trivs med ditt jobb - och att det är ett sånt otroligt värdefullt och viktigt jobb dessutom! Heja du!

Svar: Tack! Eller nåt.
Velig

Kommentera här: