1

Men åh!

Rucklet!
Nu är det inte långt kvar! Snart är det färdigt, snart kan vi äntligen flytta ut! Det är så fint! Nu kan man ana slutresultatet. Så nu möblerar jag för fullt i mitt huvud.
Det enda som saknas i möbelväg är en snygg soffa. Jag har en föreställning om en brungrå lite sliten Chesterfieldsoffa. Och en svulstig Howardfåtölj. Gärna i ett mönstrigt tyg. Typ Stig Lindberg. För att addera lite färg i Rucklet.
Och kanske en stor orientalisk matta? Eller ska vi gå all-in på trasmattor? Trasmattor i ett vardagsrum? Det har ju funkat hittills.

Ja, det är min föreställning.


Kommentarer:

1 Erika:

skriven

Vart har ni ert himla ruckel? Jag tänker lite spontant här på lördagskvällen (trots att jag inte ens druckit vin) att vi kanske borde ses? I sommar? Vi har vår stuga uppe vid Norrtälje så det borde inte vara så rysligt långt ifrån varandra? Eller?
PS. Vad fint det blir! Och ja! säger jag på alla dina idéer om inredning.

Svar: Haha, jag har också tänkt tanken (även här utan vin). Rucklet ligger utanför en gudförgäten håla som heter Alunda, men man kan säga att det ligger mitt emellan Uppsala och Hallstavik. Och Hallstavik ligger ju nära Norrtälje. Det borde inte ta mer än max en timme att köra.PS. Tack! Ja det blir verkligen fint! Utan att vi behöver lyfta ett finger. Nu måste jag spara ihop till ovanstående möbler bara. DS
Velig

Kommentera här: