1

Kepsen

Ibland händer det smått fantastiska saker. Saker som gör mig genuint lycklig. Idag hände en sådan sak.
I söndags hängde som sagt jag och Lillebror på akuten halva dagen.
Trots hans tillstånd när ambulansen kom var det väldigt viktigt att han hade på sig sina spidermanskor och den ÄLSKADE spidermankepsen. Lillebror gör ingenting utan den.
Väl på sjukhuset fick vi vara i ett supertrist patientrum utan en enda leksak (på barnakuten. Är inte det märkligt?). I och för sig sov Lillebror mest hela tiden, men när han vaknade till liv var det ju lögn i helvete och försöka få honom att tycka en tungspatel är exakt lika rolig som en leksak. Han blev rastlös och vi gick omkring lite överallt. Köpte lunch bland annat.
Sedan kom doktorn, gjorde sina undersökningar och vi fick åka hem.
Vi tog bussen.
Mitt i allt detta försvann kepsen.
KEPSEN.
Lillebror var otröstlig och ville absolut inte gå till dagis utan den. Den är ju hans identitet liksom.
Jag har febrilt hängt på Tradera i hopp om att hitta en likadan. Kruxet är att jag inte kommer ihåg hur den såg ut.
Så jag har budat på alla olika spidermankepsar som finns på Tradera.
Säkert tio stycken.
Men så idag damp det ned ett brev adresserat till Målsman för Lillebror. Med Sjukhusets logga på.
Och döm om min förvåning och Lillebrors lycka, när däri låg den förlorade Spidermankepsen!
Tack till den finfina personalen på akuten, som bemödat sig att leta upp oss och vår adress.

Och rätt var det är dimper det väl ned tio kepsar till. För jag lär ju vinna alla auktioner.
Jubel!

Kommentarer:

1 Erika:

skriven

Nämen fy fabian vad fint! Blir typ gråtig och allt sånt här på kvällskvisten. Och glad. Riktigt riktigt glad.

Svar: Jag vet! Det finns hopp för mänskligheten tänker jag
Velig

Kommentera här: