2

Fredag

Igår var en bra dag. Jag och lillebror åkte in till Staden och träffade sommarfina A-S och O, jämngammal med Lillebror. Vi hängde i en lekpark, picknickade och njöt i solen. Barnen lekte som galningar och körde kiss- och bajsskämt.
Så som man gör varje år vid denna tid; njuter i solen. Och glömmer hur stark den är.
Från början hade jag en tunn kofta som skyddade, men jag hällde ut kaffe över den så den förpassades till väskan.
Jag hade smort in ansiktet och nacken med solskydd. Linnet jag hade på mig täckte på intet sätt något.
Så på kvällen brann det som eld på axlar (och ben).
Jaja, vi lämnade A-S och O på eftermiddagen och blev upphämtade av Ingenjören.
Åkte till "Skandinaviens största tivoli", som var pyttelitet. Typ 6 karuseller, varav tre barnvänliga.
Solen gassade, det var vi och tre andra barnfamiljer till där. Hur deppigt som helst. Och hur dyrt som helst.
Tvillingarna tog det hela med ett stort mått skepticism.
Sen åkte vi hem och grillade korv på vår fina fina altan. Eller, ja, vi använde ju en grill.
Det finns få saker som doftar så gott som nyslipat, nyoljat furugolv (ja, liljekonvaljer, schersmin, jasmin och hägg doftar ju tusen gånger så gott, men de är liksom i en annan liga).
Sedan somnade alla barn och Ingenjören åkte iväg till en kompis för att dricka folköl och sova över.
Jag spillde ut ett glas vin, så då gick jag och lade mig.
Ja, det var dagen.
Solmättad, magmättad och uthällningsmättad.

Kommentarer:

1 Erika:

skriven

Samt. Ett ps från förra inlägget. Helt ot: vilken tur att allt gick bra vid kylköpet. Hur darriga var ni efteråt? Jag gissar på rätt så mycket. Hade själv en näst-intill-olycka i veckan och jag skakade helt sjukt mycket efteråt.

Svar: Vi var helt hysteriska efteråt, adrenalinet pumpade länge. Men det konstigaste i stunden var att jag trodde på fullaste allvar att om jag sätter ned foten i marken så kan jag nog stoppa åbäket! Haha, som om jag vore typ skittung och skitstark, med överjordiska krafter. Inget rationellt handlande direkt...
Velig

2 Etta:

skriven

Jag har inte läst din blogg sedan vi träffades, och det har ju hänt massor!! Hoppas att allt är bra med er nu o att Lillebror inte fått mer konstiga symtom!

Svar: Allt är bra och lillebror är precis som vanligt! Om ni har en sekund över eller så framöver så ses jag gärna igen!
Velig

Kommentera här: