0

En sån där dag igen.

När det händer så sjukt mycket, både bra och dåligt, att dagen aldrig verkar ta slut. Dessutom har jag pratat så mycket så stämbanden är alldeles möra och halsen brinner.
Bra saker som hänt: nytt, omfattande avtal som garanterar (skulle jag säga, men min kompanjon är lite mer skeptiskt lagd) företagets fortlevnad och expansion under minst två år.
Jag hann åka hem och lämna saker och hämta saker.
När jag och pojkarna kom till Rucklet var svärmor och svärfar där, med uppdukad middag samt efterrätt. Ingenjören hade byggt en trappa till nya altandörren på framsidan, kvistlackat hela det blivande sovrummet OCH målat en del av väggen.
Tvillingarna var sprudlande glada och söta och hade såklart längtat ihjäl sig efter sin mamma. Lyckan var fullständig.
Dåliga saker: dagen började med ett samtal med en mycket otrevlig människa. Sedan fortsatte den med ett otrevligt brev och ett ännu otrevligare telefonsamtal.

Som ni ser överväger de bra sakerna. Den finaste stunden idag var ändå frukosten, i solens morgonstrålar kl 05.45, tillsammans med Lillebror, A och E. Även om A ser rätt illamående ut (kolla in tungan! Den är även sjukt lång) och jag inte lyckades fånga Lillebror på bild. Dock hans uppätna frukost.
Den får bli dagens bild.

Kommentera här: