1

Semesterkänsla

Här står jag, mitt på blanka kvällen, i mitt nya kök och njuter av tystnaden. Ingenjören och pojkarna är och handlar, flickorna ligger i sina sängar och dricker välling. Det enda som hörs är fågelkvitter och det stilla surret från torktumlaren.
Så istället för att typ städa, plocka, diska eller något annat nödvändigt tråkigt, öppnade jag en starköl, hoppade upp på köksbänken och nu njuter jag som sagt av (nåja) tystnaden, ölet och anblicken av mina fina, fina nyfyndade stolar. De gör sig bra här i Rucklet.

Så, det känns nästan som semester.
Life is good.
Snart kommer kaoset tillbaka, så det är bäst jag njuter en liten stund till

Kommentarer:

1 Erika:

skriven

Det är ju precis så där man måste göra när tillfälle ges. Att INTE "passa på" och göra en satans massa nödvändiga saker utan att bara dricka lite gott och sitta och blicka ut över alla sina fina fyndade stolar.

Kommentera här: