2

Rädslan

Sitter på akuten med Lillebror.
I morse vaknade han inte förrän 07. Det har aldrig hänt.
Sedan kunde jag inte förstå vad han sa. Han fick upprepa fyra gånger. Jag kunde inte förstå i alla fall.
Sedan började han gråta och sa att han hade jätteont i huvudet. Han kved verkligen. Kröp upp i soffan. Tårarna rann. Sedan somnade han.
1177 skickade en ambulans.
När ambulansen kom var han såklart piggare och sa att han inte hade huvudvärk.
Vi åkte in ändå.
Nu sitter jag här. Med en liten kille. Ont i huvudet så han inte ens orkar spela Angry Birds.
Han sover i min famn.
Jag tror såklart det värsta.
Men hoppas att det bara är huvudvärk.
Käre gode gud, gör så att det bara är det.

Kommentarer:

1 anna:

skriven

du känner inte mig, vi har aldrig träffats, ändå läser jag din blogg med jämna mellanrum. Nu sitter jag här och håller tummarna allt jag har för att det bara var huvudvärk!

Svar: Tack!
Velig

2 Erika:

skriven

Nej men NEJ och fy! Usch vad otäckt. I det här läget hoppas jag på migrän. Hemskt att hoppas på en sån sak men i jämförelse med vad det skulle kunna vara annars så känns migrän hanterbart. Och faktiskt låter det som migrän. Här har du en som talar av erfarenhet - både av att ha själv och att ha syskon som hade det som liten.
Låt oss veta hur allt går.

Svar: "Hoppas" att det "bara" är migrän. Men allt tyder ju på det nu iaf.
Velig

Kommentera här: