4

Dagens hoppsan

Häromdagen kom Ingenjören hem med två plastpåsar från dagis. Storebror, som pga sin autismspektrumstörning, kan fångas så mycket av en situation att han glömmer allt annat (tror att det händer alla barn någon gång i och för sig). Eller glömmer och glömmer, han ignorerar. T.ex det faktum att han är nödig.
Så ibland händer det olyckor. Och det var det som hade hänt häromdagen. Han hade bajsat i brallan. Då gör de så på dagis att de lägger de smutsiga kläderna i en plastpåse på barnets hylla.
 
När Ingenjören kom hem lade han in den smutsiga tvätten direkt i tvättmaskinen, såsom vi brukar göra. Dagen efter fyllde jag maskinen med ytterligare tvätt och startade den. Sedan sade jag åt Ingenjören att hänga tvätten när maskinen var klar. Själv åkte jag på en MBL- förhandling.
 
Ingenjören ringde senare.
- Vet du vad som har hänt? När tvättmaskinen var klar och jag öppnade luckan så låg det något märkligt liksom mellan luckan och trumman, i gummidiket, så jag skulle ta upp det och då var det en helt intakt bajskorv. Fatta vad äckligt!
- Hahahahahaha, skrattade jag.
- Ja, men vad fräscht. Skulle du som dagispersonal inte typ spola ned korven först, skölja kalsongerna och sedan stoppa de i en påse? Inte fan lägger man ned kalsongerna tillsammans med bajskorven i påsen?
- Hahahahahaha.
- Jaja, jag tvättar om tvätten nu i alla fall.
- Du är duktig du, sa jag
 
Och så i morse så skulle Ingenjören ta en tröja som delat tvättomgång med bajskorven.
- Luktar den bajs? frågade han.
- Neeeej, sa jag, den luktar äppelsköljmedel. Det är lugnt.
- Jag tycker den luktar bajs.
- Det är för att du vet att det legat en bajskorv med den. Den är ju tvättad igen efter det, det ÄR LUGNT!
- Ok, sa Ingenjören och åkte till jobbet.
 
Sedan skulle jag klä tvillingarna i kläder från samma tvättillfälle.
Och det luktade verkligen bajskorv om allt. Blä. Som kodynga nästan.
 
Så nu sitter Ingenjören på jobbet och luktar bajs.
Vilket jag inte var sen att ringa och berätta för honom. Hehe.
Hoppsan.

Kommentarer:

1 Etta:

skriven

Hahaha!!!

2 Systeryster:

skriven

Bahamas, jag döööööör av skratt!

3 Systeryster igen:

skriven

"Hahaha" skulle det stå, inte Bahamas!

4 Systeryster igen:

skriven

"Hahaha" skulle det stå, inte Bahamas!

Kommentera här: