1

Bra koll

Igår tog jag min förstfödde och lilla A i bilen och åkte iväg till våra gamla kvarter. Storebrors efterlängtade "trägnagarna", dvs snickeriverkstad för barn, skulle äntligen starta.
Storebror var skitpepp.
Vi knölade in vagnen i bakluckan också. Jag tänkte att under tiden Storebror karvade lite i träbitar, kunde jag ju ta en barnvagnspromenad. Och fixa ett kryss liksom. Förena min nytta med Storebrors nöje.
Vi kom fem minuter före utsatt tid, vi gick in och tog av oss ytterkläderna. Fast det var bara vi där.
Skitkonstigt.
Sen kom det en mycket vänlig dam och undrade vad vi gjorde där.
Trägnagarna börjar nämligen nästa vecka.
Snopet.
Det var bara att stävja Storebrors myckna besvikenhet med ett restaurangbesök, som gick på 403 kr.
Och då var det inte ens gott.
Och inget kryss blev det heller. Snarare ett minuskryss eftersom jag tog en chokladmousse som tröst. Den var dessvärre det allra sämsta som hände mig igår.
Så kan det gå.

Kommentarer:

1 Velig:

skriven

*besvikenhet??? Bra att hitta på egna ord.
Besvikelse var ordet som borde ha använts.

Kommentera här: